Duplicitní předměty v navazujícím studiu

Dnešní blogspot se týká školy.

Nedáno jsem psal, jak jsem se stal bakalářem a pokračuji do navazujícího studia. Titul bakalář není nic, s čím by se dalo chlubit a taky to krom zmínky v životopise nedělám.

Před chvílí jsem v mezičase zabrousil do STAGU abych si projel předměty, které mě čekají. Ačkoli pojmy navazující studium nebo Inženýr znějí krutopřísně a já čekal senzaci, není tomu tak.

Podle sylabů se objevují věci, které jsme dávno brali a když se objeví zajímavý předmět, tak ho učí učitel, který mi nesedí, je to zátahář, potápěč nebo *****.


PRVÁK

Architektura počítačů
To už tu bylo tisíckrát. Co je to Harwardská architektura nebo sběrnice by se mělo učit už na střední a na vejšce to nemá co dělat.

Diskrétní matematika, Kódování a šifrování
Podle sylabů budeme probírat druhy šifer a jejich výpočty. To by mohla být zajímavá látka, ale jakmile se to změní ve změť nicneříkajících vzorečků, je to nuda.

Jazyky pro popis dat, Alternativní metody programování
Syntaxe XML jazyka, jQuery, rekurze a podobné mě neuchvátilo natolik jako fakt, že to učí doc. Satrapa, takže předmět bude mít jako jeden z mála úroveň.

Programování mobilních aplikací
Další můj favorit. Mobilní aplikace mají budoucnost a oproti podobnému předmětu z bakalářského studia tento vyučuje schopný Dr. Vraný, takže to bude mít úroveň.

Gramatiky a automaty
Tak to mi pos*r záda, zní to strašně. Českou gramatiku umím a do herny moc nechodím. Uvidíme, co z toho vyleze.

Návrh hardwarových komponent
S ASIC, FPGA a VHDL jsem už přišel do styku v předmětu, kde nás na přednášky chodilo jen 5. Bavilo mě to, ale asi jen kvůli té výjimečnosti situace a kvůli přednášejícímu a cvičícímu. Hardware obecně moc nemusím.

Počítačové zpracování signálů
Přesná kopie předmětu Signály a informace, který nikdo neměl rád. Změť vzorců a věcí co se těžko chápou. Tak se tím probojujeme znovu no...

Řízení databází
Přesná kopie předmětu Databázové systémy. Zkoušející je přísný a nedá nic zadarmo, ale není to předmět, který by byl překážkou.

Komunikační technika
Přesná kopie předmětu Programování mobilních zařízení, který se nějak minul názvem, protože namísto programování jsme se učili právě tu komunikační techniku.

Zpracování obrazu
Přesná kopie předmětu Zobrazování obrazových dat, kterému se rovněž nepovedl název. Až na výpočty přes zobrazovací rovnici to půjde.

Matematické programování, Metody analýzy rizik
Tak tyhle předměty nechci, nic pro mě.

Počítačové zpracování řeči, Pokročilé metody rozpoznávání řeči
Problematika je to rozhodně zajímavá, bavilo by mě to, ale kvůli vyučujícím se tomu nejspíš vyhnu.


DRUHÁK

Kombinatorické metody
De facto spojené předměty Teorie grafů a Diskrétní matematika do jednoho.

Řídicí počítačové systémy
Lehce navazuje na předmět Počítačový hardware a rozhraní, který měl hroznou úroveň.

Teorie algoritmů a složitosti
Tento předmět jako jeden z mála navazuje na vše probírané a rozšiřuje obzory. Hurá!

Interakce člověka s počítačem
Stejně jako předmět Počítačová grafika to má nevhodný název. Podle sylabů se jedná o 3D modelování, tak proč to není obsaženo i v názvu?

Počítačové vidění
V tomhle vidím opět kopii předmětu Zobrazování obrazových dat.

Numerické modelování a počítače
Obsah předmětu je zajímavý, ale nelíbí se mi přednášející. Radši se tomu vyhnu, nechci zbytečný překážky.

Digitální signálové procesory
Praxe strohé teorie z předmětu Signály a informace. A učí to můj vedoucí bakalářky, takže jsem na to dost zvědavý.

Technologie sémantického webu
Předmět dle mého gusta, těším se na něj.

Distribuované programování
Látka zajímavá; Pan Ing. Kopetschke si na nic nehraje a jako externista neučí žádnou teorii, ale začíná rovnou u praxe, což oceňuji.

Práce s informačními zdroji
Jako redaktor a dokumentarista tento předmět ocením.

Diagnostika a spolehlivost
Dobrý přednášející, ale předmět jako takový mi moc neříká.

Úvod do počítačové lingvistiky
Nesedí mi ani předmět, ani přednášející.

Elektronika, Biologické a akustické signály, Inteligentní robot
Tohle jde mimo moje zaměření, děkuji, nechci.

Překladače
Tohle bude zajímavý předmět, na to se těším.



PROČ?!

Že jsme se v prváku učili, co je to IF a FOR, bych ještě pochopil, i když mi to připadá zbytečné. 

Proč ale v navazujícím magisterském studiu budeme brát polovinu věcí znovu, už nechápu. Proč brát ohledy na nově přicházející studenty? Je to přeci jejich problém, mají si látku doplnit sami.

Připadá mi, že TULka nemá co učit a vyplňuje takto mezery.

Jedinou záchranou je, že většina předmětů je volitelná a doufám, že to půjde nějak poskládat.